FOTO © Pressefoto

Dansehallernes første performance i 2019 er en sansefyldt og intim performance, der foregår for fodenden af en seng. Forestillingen er skabt af koreograf Sara Gebran, og kan opleves i KoncertKirken på Nørrebro fra den 22. – til 27. januar 2019.

Forestillingen har titlen A LAND WHERE NO DRAGONS HIDE – AND I WANT BRIGHT SHIVERING LIGHTS IN IT og bliver i følge skaberne en fryd for sanserne, rumskib og bluetooth.

A LAND WHERE NO DRAGONS HIDE er en invitation ind i intime sfærer pog de verdener, der ligger gemt i bevidsthedens uberørte kamre, til det ubevidste og til drømmene, som åbner sig for den opmærksomme tilskuer.

Det bliver en risikofyldt begivenhed, der bringer publikum tæt på en privat krop. En relation hvorfra der antydes alternative tilgange til det at løfte i flok. A LAND WHERE NO DRAGONS HIDE er etableringen af et selv. Tag forbi KoncertKirken og find selv ud af, hvad det betyder.

En anderledes skabelsesproces

Værket er blevet skabt i en proces over et år, hvor materialet har passeret igennem og er blevet videregivet til forskellige koreografer, som har arbejdet med Sara Gebran i forskellige perioder.

A LAND WHERE NO DRAGONS HIDE har været igennem et en-til-en møde med Rodrigo Sobarzo de Larraeche, efterfulgt af en videregivelse til Rebecka Stillman, dernæst til Olivia Riviera og Amalie Bergstein, og til sidst til resten af holdet: Laura Rathschau Nielsen som scenograf, Flora Brandt og Balder M. V. Nørskov på lys og Lasse Munk på lyddesign.

Arbejdet er blevet produceret, organiseret og ledet af hovedsageligt dansere og koreografer, med idéen om at dans og koreografi breder sig ud over andre områder, såsom organisation, oversættelse, fundraising mm. De udgør: Micaela Kühn på kreativ produktion og projektledelse, Karis Zidore som produktions-assistance og Ida Larsen på oversættelse.

Koregraf Sara Gebran siger om samarbejdet: “Denne struktur med at videregive og lade materialet passere igennem, genererer en afkobling fra kunstværket, som delvist er dér magten opererer, og hvor mit behov for kontrol over det objekt, der er blevet skabt, bliver deaktiveret både for mig og de gæstende kunstnere. En afkobling, der tillader værket at tale for sig selv og lade os være kanaler for transmission af viden i stedet for at kontrollere det. Vi bliver dem, der navngiver det som er, synligt eller ikke-synligt, atmosfæren, vidnet, lytteren.”

Du kan købe billetter til A LAND WHERE NO DRAGONS HIDE her.